Hop til indhold
Sø- og Handelsretten

COVID-19 nødberedskab og arbejde i Sø- og Handelsretten 
02-04-2020 

Sø- og Handelsretten er lukket for fysiske møder, foreløbig til og med den 15/4 2020, men arbejder fortsat og har oprettet et nødberedskab. 
 

Pga. COVID-19-krisen har Sø- og Handelsretten ligesom alle andre domstole og mange andre offentlige institutioner i Danmark været lukket for fysiske møder siden den 12. marts 2020.

Lukkeperioden varer foreløbig til og med onsdag den 15. april 2020, men kan eventuelt blive forlænget.

Alle hovedforhandlinger, fysiske retsmøder og besøg i Sø- og Handelsretten er derfor aflyst i denne periode.

OBS! Fra den 18. marts 2020 gennemføres dog de afsluttende skiftesamlinger, som allerede er berammet.  

Rettens personale udfører sagsbehandling og administrative opgaver hjemmefra i videst muligt omfang. 

Telefonmøder og frister i sager under forberedelse gælder derfor fortsat, medmindre der gives anden besked. 

Retten vil også løbende afsige domme og kendelser, som vil blive sendt til parterne digitalt på sædvanlig vis.

Der kan desuden fortsat indbetales retsafgifter mv. til Sø- og Handelsrettens kassefunktion.

Sø- og Handelsretten har endvidere iværksat et nødberedskab for hastende opgaver og kritiske sager.

hastesager om konkurs eller rekonstruktion kan man kontakte kst. funktionschef  Thomas Finne Andersen på tlf.nr. 24 89 02 65.

Kontakt til retten:

Retten kan kontaktes på post@shret.dk, men der må forventes forlænget behandlingstid på henvendelser, der ikke haster. 

E-mail-postkasserne insolvens@shret.dk og civil@shret.dk passes også så vidt muligt løbende, men med nogen forsinkelse.

Følgende AKUT-telefoner er åbne på hverdage kl. 8.30 – 9.30 og kl. 13.00 – 14.00: 

·  Skifteretten/Insolvens, kontor: Annie Reitz, mobil 22 62 93 41

·  Skifteretten/Insolvens, jura: Thomas Finne Andersen, mobil 24 89 02 65

·  Retsafdelingen/Civil, kontor: Per Jensen, mobil 22 82 29 11

·  Retsafdelingen/Civil, jura: Ina Darby Iwersen, mobil 29 62 01 15  

·  Administration og andet generelt: Gert Larsen, mobil 23 68 95 55  

Kontakt til nyhedsmedier: retspræsident Lotte Wetterling, mobil 25 64 66 66

Indlevering af fysisk post til retten kan ske på hverdage mellem kl. 8:30 og 10:00.

Sø- og Handelsretten vil løbende opdatere denne status.

Til top Sidst opdateret: 02-04-2020 
Sø- og HandelsrettenseperatorAmaliegade 35, 2. seperator1256 København K. seperatorTelefon: 99684600 seperatorEmail: post@shret.dk